Pin It
Τα λαχανάκια Βρυξελλών είναι πλούσια σε βιταμίνες, σε μέταλλα και φυτικές ίνες. Ανακαλύψτε νόστιμους και υγιεινούς τρόπους μαγειρικής για αυτό το εποχιακό λαχανάκι!
Άλλοι τα λατρεύουν και άλλοι τα ...σιχαίνονται. Όπως και να 'χει, τα λαχανάκια Βρυξελλών τα απολαμβάνουν οι περισσότεροι τους ψυχρότερους μήνες. 

Τι είναι τα λαχανάκια Βρυξελλών και πότε είναι η εποχή τους;

Τα λαχανάκια Βρυξελλών είναι μικρά πράσινα και βρώσιμα μπυμπουκάκια και μοιάζουν με μίνι λάχανα. Έχουν διάμετρο περίπου 2,5 με 4 εκατοστά με καταγωγή από το Βέλγιο, γύρω από την πόλη των Βρυξελλών, εξού και το όνομα. Ανήκουν στην οικογένεια με το μπρόκολο και το λάχανο και η εποχή τους για κατανάλωση είναι συνήθως το χειμώνα, αλλά μπορεί να τα δείτε ήδη από τον Οκτώβριο και να διαρκέσουν έως και τον Μάρτιο.

Λαχανάκια Βρυξελλών: Το διατροφικό προφίλ τους

Μπορεί τα λαχανάκια Βρυξελλών να μην είναι για όλους η καλύτερη γευστική εμπειρία, όμως είναι χαμηλά σε θερμίδες και με υψηλή θρεπτική αξία.

Σκεφτείτε ότι οκτώ μαγειρεμένα λαχανάκια Βρυξελλών, περιέχουν μόλις 70 θερμίδες, 5,9γρ. υδατάνθρακες, 2,2γρ. σε λιπαρά και 4,8γρ. σε πρωτεΐνες. Επίσης, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, κάτι που είναι πολύ σημαντικό για τη διατήρηση της καλής υγιεινής του πεπτικού μας συστήματος.


Τα λαχανάκια Βρυξελλών περιέχουν διάφορες βιταμίνες και ανόργανα άλατα, όπως:

Σίδηρο, για την παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων και τη μεταφορά οξυγόνου στο σώμα μας.

Μαγγάνιο, για τη διάσπαση των τροφών που τρώμε.

Φώσφορο, που βοηθά στο χτίσιμο ισχυρών οστών και δοντιών.

Βιταμίνη Α, η οποία βοηθά στην φροντίδα της υγείας του δέρματος και των ματιών μας και όλων των βιταμινών Β, ειδικά του φολικού οξέος που βοηθά το σώμα να σχηματίσει υγιή ερυθρά αιμοσφαίρια και το οποίο απαιτείται σε μεγαλύτερες ποσότητες και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Βιταμίνη Κ, όπου με μόλις οκτώ μαγειρεμένα λαχανάκια λαμβάνουμε πάνω από το διπλάσιο της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης. Η βιταμίνη Κ είναι απαραίτητη για την πήξη του αίματος και βοηθά τα τραύματα να θεραπεύονται σωστά και γρηγορότερα. Υπάρχουν επίσης και κάποια στοιχεία που σχετίζονται με τα υγιεί και γερά οστά. Η ίδια ποσότητα παρέχει επίσης το 125% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης σε Βιταμίνη C, η οποία βοηθά στη φυσιολογική λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Απαραίτητη και για την ανάπτυξη και τη συντήρηση των συνδετικών μας ιστών.

Ο τρόπος που μαγειρεύουμε τα λαχανάκια Βρυξελλών επηρεάζει τα θρεπτικά τους συστατικά;

Με το μαγείρεμα, ορισμένα από τα θρεπτικά συστατικά μειώνονται, αλλά είναι ελάχιστα. Έτσι, τα αγαπημένα μας λαχανάκια Βρυξελλών εξακολουθούν να έχουν σημαντική θρεπτική αξία αφότου μαγειρευτούν.

Σχετικές συνταγές