Pin It
Τα ντουλάπια της κουζίνας μας είναι συχνά η μικρή αποθήκη μας για τα συσκευασμένα προϊόντα που αγοράζουμε όπως κονσέρβες, ελαιόλαδο, ζυμαρικά, όσπρια, τοματοχυμούς και πολλά άλλα. Έχετε σκεφτεί πως με το σωστό mix των τροφών αυτών, μπορούμε να φτιάξουμε νόστιμες και χορταστικές συνταγές σε μόλις λίγα λεπτά; Με το ελάχιστο κόστος οικονομικά και με την ιδανική ανάμειξη, θα έχουμε το καλύτερο γεύμα! Ποια τρόφιμα πρέπει να αποθηκεύουμε για να πετύχουμε αυτούς τους συνδυασμούς;

Τα Βασικά Τρόφιμα

Τα παρακάτωτρόφιμα πρέπει να βρίσκονται σε κάθε ντουλάπι κουζίνας:

  • Κονσέρβες τοματοχυμού. Οι ψιλοκομμένες ντομάτες (κονκασέ) ή ο πελτές, είναι το βασικό συστατικό πολλών συνταγών, όπως σάλτσες ζυμαρικών, σούπες και άλλα. Το κόλπο με τις σάλτσες τομάτας είναι να τις μαγειρεύουμε στο χαμηλό και αργά. Ακόμα και οι φθηνότερες επιλογές τοματοχυμού θα είναι γευστικά υπέροχες, αν τις μαγειρέψουμε αργά και σιγανά. Φτιάξτε διάφορους συνδυασμούς, αγοράζοντας σάλτσες με βασιλικό ή σκόρδο.
  • Οι ζωμοί χρησιμοποιούνται σε σούπες, σε συνταγές με ρύζι, σε σάλτσες ζυμαρικών και άλλα. Θα προσθέσει μια έξτρα γεύση στα φαγητά μας. Η πιο οικονομική μορφή των ζωμών, είναι οι κύβοι. Μην επιλέξετε συσκευασμένο ζωμό σε μορφή ζελέ με υψηλή προσθήκη σε αλάτι. Φροντίστε να διαβάσετε προσεκτικά τα συστατικά. Αν έχετε έναν κρεοπώλη που εμπιστεύεστε και γνωρίζετε καλά, μπορεί να σας δώσει κόκκαλα και να φτιάξετε το δικό σας σπιτικό ζωμό σε κύβους με παγοκύστες. Χρειάζετε χρόνος και καλή προετοιμασία αλλά το αποτέλεσμα θα σας ανταμοίψει.
  • Λάδι μαγειρέματος. Σχεδόν όλες οι συνταγές απαιτούν λάδι για το μαγείρεμα, όμως δε χρειάζεται να είναι κάτι το εξαιρετικό. Μπορεί φθηνότερα λάδια να μας εξυπηρετήσουν κλαύτερα. Το πιο ευπροσάρμοστο αλλά και οικονομικό λάδι είναι άοσμο, όπως το φυτικό ή το ηλιέλαιο. Δεν καίγεται σε υψηλές θερμοκρασίες, γι' αυτό και είναι κατάλληλο για το τηγάνισμα, συν την ήπια γεύση που σημαίνει ότι μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε ακόμα και στο ψήσιμο ή σε άλλες συνταγές. Το ελαιόλαδο είναι το καλύτερο, όμως είναι πιο ακριβό και συνεπώς πολύτιμο! Άλλωστε συνιστάται να καταναλώνεται ωμό, π.χ. σε σαλάτες. Επίσης, έχει χαμηλό σημείο καύσης, το οποίο το καθιστά ακατάλληλο για μαγείρεμα σε υψηλές θερμοκρασίες, όπως τηγάνισμα. 
  • Αλάτι. Είναι το βασικότερο των καρυκευμάτων και απαιτείτε στις περισσότερες αλμυρές συνταγές αλλά και πολλές γλυκές. Ο στόχος είναι να χρησιμοποιήσετε το αλάτι για να ενισχύσετε τα άλλα συστατικά. Όχι για να φάτε αλμυρό φαγητό. Υπάρχουν πολλά είδη αλατιού, αλλά για τους περισσότερους ανθρώπους το επιτραπέζιο αλάτι (ή χοντρό αλάτι της θάλασσας, αν έχετε ένα μύλο) είναι το μόνο που χρειάζεστε. Το θαλασσινό αλάτι είναι πολύ δημοφιλές για τους σεφ γιατί διαλύεται εύκολα και προσθέτει ιδιαίτερη γεύση στα τελικά πιάτα.Φροντίστε να ελέγχεται το αλάτι που ρίχνετε στο φαγητό, καθώς έχει διαφορά το επιτραπέζιο από το θαλασσινό. Χρησιμοποιήστε περίπου το μισό από όσο δηλώνουν οι συνταγές αν έχετε θαλασσινό, καθώς περιέχει μικρότερους κρυστάλλους κάθε πρέζα περιέχει περισσότερο αλάτι, άρα και πιο αλμυρό το φαγητό μας.
  • Πιπέρι. Όπως το αλάτι, έτσι και το πιπέρι ενισχύει τη γεύση άλλων συστατικών στις συνταγές. Προσθέτει μια πικάντικη πινελιά και είναι ιδιαίτερα σημαντικό κατά το μαγείρεμα κρέτος. Το πιπέρι πρέπει να προστίθεται προς το τέλος του μαγειρέματος καθώς χάνεται η γεύση του όταν μαγειρεύεται. Το μαύρο και το άσπρο πιπέρι μπορούν να χρησιμοποιηθούν εναλλακτικά, αν και έχουν μια ασήμαντη διαφορά στη γεύση. Το φρέσκο ​​πιπέρι έχει μεγαλύτερο βάθος γεύσης από το απλό, οπότε αξίζει να επενδύσετε σε ένα μύλο πιπεριού, αν δεν έχετε ήδη. Ολόκληρο το πιπέρι με τους κόκκους, μπορεί να είναι πολύ πιο οικονομικό από το αλεσμένο πιπέρι.
  • Χυμός λεμονιού. Απαραίτητο συστατικό αποθήκευσης λόγω της οξύτητάς του. Μπορεί να μεταμορφώσει πολλά πιάτα. Το φρέσκο έχει καλύτερη γεύση, αλλά ένα φιαλίδιο είναι φθηνότερο, διαρκεί περισσότερο και κάνει τη δουλειά του σε ώρες ανάγκης. Χρησιμοποιήστε το σε διάφπρα ριζότα, ψάρι, ρύζι και πράσινα λαχανικά. Ανακατέψτε το με λάδι με μπαχαρικά για να φτιάξετε μαρινάδες γα το σκληρό κρέας, φτιάξτε διάφορα dressing για τις σαλάτες σας ή χρησιμοποιήστε απλά μερικές σταγόνες για να αναζωογονήσετε απλές σάλτσες, τηγανητά φαγητά ή κατσαρόλας, μαγειρευτά (τηγανητό ψάρι, λεμονάτο κοτόπουλο, σπανακόρυζο κοκ). Το ξύδι μπορεί να χρησιμοποιηθεί με παρόμοιο τρόπο, αλλά δεν είναι τόσο εύχρηστο, γιατί υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι και το καθένα έχει τη δική του ξεχωριστή γεύση.

Τρόφιμα σε κονσέρβα

Τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα είναι οικονομικά και έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής. Επίσης, διατηρούν πολλά θρεπτικά συστατικά και είναι σαν τα φρέσκα τρόφιμα. Φτιάχνουν γρήγορα και υγιεινά πιάτα.

  • Φασόλια και όσπρια σε κονσέρβα. Είναι πολύ θρεπτικά και η καλύτερη επιλογή για ένα πιάτο της τελευταίας στιγμής, όπως πικάντικα φασόλια με λουκάνικο ή με λαχανικά. Τα αποξηραμένα φασόλια και τα όσπρια είναι επίσης οικονομικάκαι το μόνο που χρειάζεστε είναι την ιδανική σάλτσα για να τα συνοδέψετε!
  • Τα κονσερβοποιημένα λαχανικά, αγοράσετε τα σε νερό αντί σε άλμη, για να αποφύγετε το έξτρα αλάτι.

Αμυλούχα Τρόφιμα

Τα αμυλούχα τρόφιμα όπως τα ζυμαρικά και το ρύζι πρέπει να αποτελούν περίπου το 1/3 της διατροφής μας.

Εκτός από το καλόπου κάνουν στην υγεία μας, είναι οικονομικά και αποθηκεύονται για αρκετό καιρό σε αεροστεγή δοχεία.

Δείτε μερικές συμβουλές για τους τύπους ζυμαρικών και τον τρόπο χρήσης τους:


Για ένα γρήγορο γεύμα, τα αποξηραμένα ζυμαρικά είναι ό, τι πρέπει. Μάθετε και δύο τρεις σάλστες να τα συνοδέυετε και θα έχετε στη στιγμή ένα πιάτο φαγητό στο σπίτι. Το είσος των ζυμαρικών που απαιτούνται, εξαρτάται από το τι σας αρέσει.

Για να μαγειρέψετε σούπες, χρησιμοποιήστε όσο το δυνατόν μικρότερα είδη ζυμαρικών, όπως φιδέ ή κριθαράκι και αστράκι. Ακόμα και τραχανά.


Για απλές σάλτσες, δοκιμάστε σπαγγέτι ή πένες.

Εάν σας αρέσουν οι σάλτσες με χοντροκομμένα λαχανικά, επιλέξτε άλλο είδος ζυμαρικών, όπως φαρφάλες ή ριγκατόνι. Τα ζυμαρικά ολικής είναι καλύτερα για την υγεία μας, αν και διαφέρουν κατά το χρόνο μαγειρέματός τους. Τα ιδανικά συστατικά που διατηρούνται για να τα συνδυάζετε με τα ζυμαρικά σας είναι τα κονσερβοποιημένα θαλασσινά, το γλυκό καλαμπόκι σε νερό, οι ελιές, η κάπαρη και τα λαχανικά διατηρημένα σε λάδι, όπως οι πιπεριές.

  • Οι χυλοπίτες υπάρχουν σε διάφορα σχήματα και μεγέθη. Χρησιμοποιήστε τις χυλοπίτες και σε σούπες (κοφτό χυλοπιτάκι).
  • Τραχανάς. Ο τραχανάς είναι ζυμαρικό φτιαγμένο από αλεύρι και γάλα και έχει σχήμα κοκκώδες και ακανόνιστο. Οι κόκκοι έχουν διάμετρο περίπου 2-3 χιλιοστά. Υπάρχει σε διάφορες ποικιλίες, ξινός ή γλυκός, χοντρός και ψιλός. Δοκιμάστε να φτιάξετε τον δικό σας σπιτικό τραχανά και αποθηκεύστε τον.
  • Οι κατεψυγμένες γαρίδες και το τόφου είναι εξαιρετικοί τρόποι για να προσθέσετε πρωτεΐνες στη διατροφή σας χωρίς να βασίζεστε σε φρέσκα προϊόντα.
  • Ρύζι. Όσο μικρότερος είναι ο κόκκος του ρυζιού, τόσο πιο απορροφητικό είναι το ρύζι. Οι μεσαίοι κόκκοι απορροφούν περισσότερο υγρό, γι' αυτό χρησιμοποιούνται σε ριζότα. Το μακρύκοκκο ρύζι είναι η φθηνότερη ποικιλία. Ξεβγάλτε το με άφθονο κρύο νερό πριν το μαγείρεμα, ειδικά αν χρησιμοποιείτε φθηνότερες μάρκες.
  • Άλλα αμυλούχα τρόφιμα. Το κους κους είναι πολύ εύκολο να μαγειρευτεί. Απλά βυθίστε το σε βραστό νερό. Σερβίρετε με σαλάτες ή με μαγειρεμένα και ψητά κρέατα. Το Κινόα είναι σχετικά ακριβό, αλλά χρήσιμο σε κατάσταση πρόσληψης πρωτεϊνών. Είναι εύκολο να μαγειρευτεί. Η βρώμη είναι το ιδανικότερο τρόφιμο που αποθηκεύεται στα ντουλάπια της κουζίνας μας και γλυκά πιάτα. Φτιάξτε muffins, μπισκότα βρώμης και πολλά άλλα!
Δοκιμάστε επίσης: Cookies βρώμης με λιναρόσπορο και μέλι.

Κατεψυγμένα Τρόφιμα

Στα σούπερ μάρκετ θα βρείτε πολλά κατεψυγμένα τρόφιμα. Γεμίστε τον καταψύκτη σας με κατεψυγμένα τρόφιμα, που θα κάνουν τη ζωή σας πιο εύκολη, παρέχοντας σας υγιεινά και ισορροπημένα γεύματα μέσα σε λίγα λεπτά.

  • Κατεψυγμένα λαχανικά. Αποθηκεύστε φασόλια πράσινα, αρακά, ανάμεικτα λαχανικά, ακόμα και σαπνάκι ώστε να έχετε πάντα επιλογές για υγιεινά γεύματα. Το κατεψυγμένο γλυκό καλαμπόκι είναι καλύτερο από το κονσερβοποιημένο αφού μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όσο θέλετε χωρίς να σας πειορίζει η κονσέρβα.
  • Ψάρια και θαλασσινά κατεψυγμένα. Τα κατεψυγμένα φιλέτα ψαριού είναι υγιεινά. Τα μείγματα θαλασσινών φτιάχνουν υπέροχες μακαρονάδες θαλασσινών και άλλα.
  • Κατεψυγμένο κρέας και κιμάς. Καταψύξτε το κρέας που αγοράζετε φρέσκο από τον κρεοπώλη. Μπορείτε να φτιάξετε μπιφτέκια κοτόπουλου ή μοσχαρίσια-χοιρινά και να τα αποθηκευσετε στην κατάψυξη. Όταν θελήσετε απλά ξεπαγώνετε τα μπισφτέκια και τα μεγειρέυετε! Φτιάξτε Μπιφτέκια με πατάτες στο φούρνο ή πεντανόστιμα κεφτεδάκια κοτόπουλου.
  • Κατεψυγμένα φρούτα. Για γλυκές απολαύσεις, smoothies κ.ά. τα κατεψυγμένα φρούτα κάνουν θαύματα! Οι υπερβολικά ώριμες μπανάνες μπορούν να καταψυχθούν και να γίνουν υγιεινά παγωτά, smoothies ή να χρησιμοποιηθούν σε ένα κέικ.
Διαβάστε Πώς να φτιάξω το τέλειο Smoothie.


Μην ξεχάσετε τα κατεψυγμένα φρέσκα μυρωδικά όπως ψιλοκομμένο σκόρδο, άνηθο, μαϊντανό ή δυόσμο.

TIP: Τα κόβω φρέσκα από την ζαρντινιέρα ή τον κήπο, τα ξεπλένω καλά, τα στεγνώνω και τα ψιλοκόβω. Τα αποθηκεύω σε αεροστεγή πλαστικά δοχεία ή σακουλάκια όπου αναγράφω τα ονόματά τους στη συσκευασία και τα χρησιμοποιώ όταν δεν έχω φρέσκα στο σπίτι, αντί να αγοράζω "φρέσκα" από το μπακάλικο της γειτονιάς, τα οποία δεν είναι η εποχή τους.

Διαβάστε επίσης: Τα Λαχανικά και η εποχή τους.