Pin It
Είναι αδύνατον να αντισταθείς σε μια κατακόκκινη, ζουμερή και ώριμη φράουλα, όμως πόσο καλό κάνει στον οργανισμό μας;

Λίγα λόγια για τη φράουλα

Η φράουλα, είναι ένα από τα πιο δημοφιλή φρούτα μούρο στον κόσμο! Υπάρχουν περισσότερα από 10 είδη φράουλας, διαφέρουν ως προς τη γεύση, το μέγεθος και την υφή, αλλά έχουν όλα την ίδια χαρακτηριστική καρδιά, κατακόκκινη σάρκα και τους χαρακτηριστικούς σπόρους με τα μικρά, φυλλώδη πράσινα καπάκια τους που μοιάζουν με κορώνες.

Γνωρίζετε ότι:

Οι φράουλες δεν είναι φρούτα αφού οι σπόροι τους βρίσκονται στο εξωτερικό; Δεν παράγονται από σπόρους. Έχουν κατά μέσο όρο 200 σπόρους/φρούτο και στην πραγματικότητα ανήκει στην οικογένεια των τριαντάφυλλων!

Κύρια διατροφικά στοιχεία της φράουλας

Οι φράουλες αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμίνης C και K, φυτικών ινών, φολικού οξέος, μαγγανίου και καλίου. Περιέχουν σημαντικές ποσότητες φυτοθρεπτικών και φλαβονοειδών, γι' αυτό και οι φράουλες είναι έντονα κόκκινες στο χρώμα.

Από πολλά χρόνια πριν έχουν χρησιμοποιηθεί σε φαρμακευτικό πλάισιο για να βοηθήσουν σε πεπτικές παθήσεις, στη λεύκανση των δοντιών και στους ερεθισμούς του δέρματος. Η περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες και φρουκτόζη μπορεί να βοηθήσει στη ρύθμιση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα με την επιβράδυνση της πέψης και η ίνα φέρνει κορεσμό. Τα φύλλα τους μπορούν να καταναλωθούν ωμά, μαγειρεμένα ή να χρησιμοποιηθούν σαν τσάι.


Τα φρούτα και τα λαχανικά συμβάλλουν σημαντικά σε μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή όπως και τα μούρα που είναι ιδιαίτερα χρήσιμα επίσης. Οφείλεται στο ότι είναι πλούσια σε χρωματιστές χρωστικές ουσίες που έχουν προστατευτική επίδραση, συμπεριλαμβανομένης της πρόληψης των φλεγμονωδών καταστάσεων και των καρδιακών παθήσεων.

Θερμίδες

30 kcal

Λίπος

0,5 γρ.

Υδατάνθρακες

6,1 γρ.

Φυτικές Ίνες

3,8 γρ.

Πώς να διαλέξετε τις φράουλες και να τις διατηρήσετε σωστά

Επιλέξτε φράουλες που είναι σκληρές στη σάρκα, φουσκωτές, αψεγάδιαστες και χωρίς μούχλα. Φροντίστε να έχουν λαμπερό, βαθύ κόκκινο χρώμα και ζωηρά, έντονα σε χρώμα πράσινα φυλλοκαπάκια. Οι φράουλες, από τη στιγμή που θα τις κόψουμε δεν ωριμάζουν άλλο. Αποφεύγουμε εκείνες που είναι μουντές ή έχουν πράσινες ή κίτρινες κηλίδες.

Τις πλένουμε και τις χειριζόμαστε με προσοχή.

Πριν τις φάμε τις αφήνουμε λίγο εκτός ψυγείου  να έχουν θερμοκρασία δωματίου.

Καλό είναι να επιλέγετε φράουλες που καλλιεργούνται τοπικά κατά τη διάρκεια της συγκομιδής. Θα έχουν καλύτερη γεύση, αν και τα εισαγόμενα είναι διαθέσιμα όλο το χρόνο. Το άρωμα της φράουλας είναι ο δείκτης ποιότητας. Οι φράουλες είναι εξαιρετικά ευαισθητες και χαλάνε γρήγορα, γι' αυτό είναι καλύτερα να καταναλώνονται μέσα σε λίγες ημέρες.

Φράουλα και Αλλεργίες

Ίσως να αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ένα τόσο νόστιμο και όμορφο φρούτο όπως οι φράουλες ευθύνεται για αλλεργίες. 

Γνωρίζετε ότι αν έχετε αλλεργία στη γύρη σημύδας, είναι πιθανότερο να αναπτύξετε δευτερογενή τροφική αλλεργία στις φράουλες; Τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα εμφανίζονται στο στόμα και το λαιμό - μυρμήγκιασμα, φαγούρα, δακρύρροια και ρινική καταρροή. Προσοχή λοιπόν!

Συνταγές με φράουλες: