Pin It

Ανακαλύψτε τι είναι αυτό που κάνει το μπρόκολο τόσο υγιεινό, από τις φυτικές ίνες του μέχρι και τις βιταμίνες και τα μέταλλα! Εδώ θα βρείτε συνταγές να το συνδυάσετε και να φάει όλη η οικογένεια.

Τι είναι το μπρόκολο;

Το μπρόκολο είναι ένα ετήσιο φυτό, πράσινο λαχανικό με μωβ ή πιο συχνά πράσινα μπουκετάκια. Ανήκει στην οικογένεια των Κραμβοειδών μαζί με το γνωστό μας κουνουπίδι, το λάχανο και το kale. Tρώγεται ωμό, μαγειρεμένο ή τουρσί. Μόλις 80g (περίπου 2 μπουκετάκια μπρόκολου) καλύπτουν την εβδοδιαία ανάγκη του οργανισμού μας (μαζί με άλλα πράσινα λαχανικά και φρούτα) για πρόσληψη των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών από την πράσινη οικογένεια των λαχανικών.

Διατροφικά Οφέλη του μπρόκολου

Το μπρόκολο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως superfood, αλλά το πλούσιο αυτό λαχανικό σε θρεπτικά συστατικα, προσφέρει κάποια σημαντικά διατροφικά οφέλη για την υγεία μας.

Το μπρόκολο είναι καλή πηγή φυτικών ινών και πρωτεϊνών και περιέχει σίδηρο, κάλιο, ασβέστιο, σελήνιο και μαγνήσιο. Περιέχει επίσης βιταμίνες Α, C, E, K και βιταμίνες Β, συμπεριλαμβανομένου του φολικού οξέος.

Το μπρόκολο κάνει καλό στην καρδιά;

Μελέτη διαπίστωσε πως η κατανάλωση μπρόκολου μαγειρεμένου στον ατμό, μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, αφού μειώνει τη συνολική ποσότητα χοληστερόλης στο σώμα. Μια άλλη μελέτη έδειξε ότι η αύξηση των λαχανικών στη διατροφή μας, ειδικά των λαχανικών που ανήκουν στην οικογένεια του μπρόκολου, θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Μπρόκολο και οστική πυκνότητα

Η βιταμίνη Κ είναι μια απαραίτητη θρεπτική ουσία που απαιτείται για την πήξη του αίματος και παίζει σημαντικό ρόλο για υγιή και γερά οστά. Υπάρχουν ενδείξεις ότι η βιταμίνη Κ μπορεί να βελτιώσει την υγεία των οστών, καθώς και την αύξηση της οστικής πυκνότητας και τη μείωση της θραύσης σε άτομα με οστεοπόρωση.

Οι ενήλικες χρειάζονται 1 mcg (microgram) βιταμίνης Κ ανά χιλιόγραμμο σωματικού βάρους, πράγμα που σημαίνει ότι ένας ενήλικας 75 κιλών χρειάζεται 75 mcg βιταμίνης K την ημέρα. Μόνο 100g μπρόκολο παρέχει 145mcg βιταμίνης Κ. Έτσι λοιπόν, η θρεπτική ουσία K μπορεί να προσληγθεί εύκολα μέσω της σωστής και ισορροπημένης διατροφής μας και μόνο.

Το μπρόκολο και τα ...μάτια μας

Το μπρόκολο περιέχει ορισμένα καροτενοειδή τα οποία σε μελέτες το 2006 και το 2003, συνδέθηκαν με μειωμένο κίνδυνο οφθαλμικών διαταραχών που σχετίζονται με την ηλικία, όπως είναι ο καταρράκτης και ο εκφυλισμός της ωχράς κηλίδας. Η νυχτερινή όραση (νυχτερινή τύφλωση) σχετίζεται με ανεπάρκεια βιταμίνης Α. Το μπρόκολο περιέχει β-καροτένιο, το οποίο το σώμα το μετατρέπει σε βιταμίνη Α.

Μπορεί το μπρόκολο να βοηθήσει στην πρόληψη του καρκίνου;

Σίγουρα δεν υπάρχουν οι "σούπερ-τροφές" που να αποτρέπουν τον καρκίνο και σίγουρα ορισμένοι παράγοντες κινδύνου εμφάνισης καρκίνου δε σχετίζονται με τη διατροφή μας, υπάρχουν όμως ενδείξεις ότι η υγιεινή διατροφής μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου.

Ένα βασικό συστατικό του μπρόκολου είναι το φυτοχημικό γνωστό ως σουλφοραφάνη, το οποίο δίνει στο μπρόκολο μια ελαφρώς πικρή γεύση. Μελέτες έχουν δείξει ότι η σουλφαραφάνη μπορεί να συμβάλλει στη βελτίωση της αποτοξίνωσης των τοξινών που εκπέμπονται στον αέρα, όπως ο καπνός των τσιγάρων, και θα μπορούσε να συμβάλει στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης ορισμένων μορφών καρκίνου. Περαιτέρω έρευνα έχει δείξει ότι το μπρόκολο μπορεί να έχει αντικαρκινικές ιδιότητες και θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του προστάτη.


Τα μπρόκολα είναι στην πραγματικότητα μια πηγή των ενώσεων αυτών που καταπολεμούν τον καρκίνο. Μπορούν εύκολα να φυτευτούν και να βλαστήσουν από τους σπόρους στο μπαλκόνι σας.

Το μπρόκολο πρέπει να καταναλώνεται ωμό ή μαγειρεμένο;

"Ο βρασμός και ο ατμός ήταν ο καλύτερος τρόπος για τη διατήρηση της αντιοξειδωτικής κατάστασης του μπρόκολου, αλλά το μαγείρεμα μπορεί να καταστρέψει τη βιταμίνη C. " - Journal of Agriculture and Food Chemistry, 2008.

Ακόμα μια έρευνα έδειξε ότι όταν καταναλώνουμε το μπρόκολο ωμό διατηρούμε τα επίπεδα σουλφοραφάνης.

Αν τρώμε το μπρόκολο είτε ωμό είτε μαγειρεμένο, όπως και να 'χει, είναι πολύτιμη πηγή πρόσληψης βιταμινών για μια ισορροπημένη διατροφή.

Σχετικές συνταγές

Ζυμαρικά με μπρόκολο αλα κρεμ

Ζυμαρικά με μπρόκολο αλά κρεμ

Πατάτες ψητές ογκρατέν με μπρόκολο

Πατάτες ψητές ογκρατέν με μπρόκολο