Pin It
Μπορεί το μηλόξυδο να βοηθήσει στην απώλεια σωματικού βάρους ή να μειώσει το σάκχαρο στο αίμα και τη χοληστερόλη; Ποιοι οι κίνδυνοι συχνής κατανάλωσής του;

Τι είναι το Μηλόξυδο;

Αυτό το ξύδι από μήλα, παρασκευάζεται με τη ζύμωση των σακχάρων από τα μήλα, τα μετατρέπει σε ξύδι.

Το μηλόξυδο μπορεί να φέρει την ένδειξη "φιλτραρισμένο" - καθαρό υγρό - ή "μη φιλτραρισμένο" στο οποίο εμπεριέχονται πρωτεΐνες, ένζυμα και καλά βακτηρίδια. Για το λόγο αυτό, το μηλόξυδο αυτού του είδους είναι θολό. 

Δεν υπάρχουν επαρκείς έρευνες που να αποδεικνύουν ότι η κατανάλωση μη φιλτραρισμένου μηλόξυδου είναι ωφελιμότερη από του φιλτραρισμένου.

Μπορούν να χρησιμοποιηθούν και άλλα φρούτα με τα οποία φτιάχνουμε αρωματικό μηλόξυδο. Η βάση του είναι το μήλο με άλλα φρούτα όπως σμέουρα, τα γνωστά μας rasberries, τα οποία προστίθενται κατά τη διάρκεια της παρασκευής του μηλόξυδου.

Τα Διατροφικά Οφέλη του Μηλόξυδου

Το μηλόξυδο περιέχει μια πολύ μικρή ποσότητα σε κάλιο, ασβέστιο και μαγνήσιο. Περιέχει επίσης αμινοξέα και αντιοξειδωτικά.

Πώς χρησιμοποιούμε το Μηλόξυδο

Το μηλόξυδο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μαγείρεμα ή να ενσωματωθεί σε διάφορα dressing σαλάτας.

Αν θέλετε να πιείτε μηλόξυδο, αραιώστε το γιατί είναι πολύ ξινό. Δεν υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες κατανάλωσης του. Κάποιοι διαλύουν 1 κ.γ. ή 2 κ.σ. μηλόξυδο σε ένα ποτήρι νερό.

Μπορεί το Μηλόξυδο να βοηθήσει στη διαχείριση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα;

Κατά καιρούς έχουν υπάρξει μελέτες που αποδεικνύουν ότι το ξύδι μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της ευαισθησίας στην ινσουλίνη (δηλαδή, στο πόση ινσουλίνη χρειάζεται κάποιος ώστε να μειώσει τα επίπεδα σακχάρου μετά το φαγητό) όταν καταναλωθεί σε γεύμα με υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και σε υγιείς συμμετέχοντες.

Έρευνα που δημοσιεύθηκε από την Αμερικανική Ένωση Διαβήτικών, διαπίστωσε ότι δύο κουταλιές της σούπας μηλόξυδο πριν τον ύπνο, μπορούν να μειώσουν κατά πολύ τα σάκχαρα του αίματος.

Μπορεί το Μηλόξυδο να βοηθήσει στην απώλεια βάρους;

Μέχρι τώρα, υπάρχουν κάποια στοιχεία για το αν το μηλόξυδο μπορεί όντως να βοηθήσει με την απώλεια σωματικού βάρους. Φαίνεται να μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της αίσθησης της πληρότητας, όταν καταναλώνεται μηλόξυδο σε συνδυασμό με γεύμα υψηλό σε περιεκτικότητα υδατανθράκων. Κάτι τέτοιο μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους, εμποδίζοντας την υπερκατανάλωση τροφής μέσα στην ημέρα.

Μπορεί το Μηλόξυδο να βοηθήσει στη μείωση της χοληστερόλης;

Μέχρι σήμερα, δεν υπάρχουν σχετικές έρευνες που να δείχνουν ότι το μηλόξυδο θα βοηθούσε στη μείωση της χοληστερόλης στον άνθρωπο.

Υπάρχει κίνδυνος με τη συχνή κατανάλωση μηλόξυδου;

Δεν υπάρχουν πολλά στοιχεία για τυχόν συνέπειες της μακροχρόνιας χρήσης ή κατανάλωσης μεγάλων ποσοτήτων μηλόξυδου.

Η πιθανή μείωση των σακχάρων στο αίμα μπορεί να είναι προβληματική για τους διαβητικούς, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που χρησιμοποιούν ινσουλίνη, ενώ μπορεί να μειώσει τα επίπεδα καλίου στο σώμα. Το μηλόξυδο καλό είναι να αποφεύγεται αν λαμβάνετε διουρητικά χάπια.

Για όσους πάσχουν από γαστροπάρεση κατά την οποία η μετακίνηση της τροφής μεταξύ του στομάχου και του λεπτού εντέρου επιβραδύνεται, το μηλόξυδο μπορεί να αποφέρει χειρότερα συμπτώματα και πρέπει να αποφευχθεί.

Φαίνεται επίσης, ότι τα όξινα όπως το μηλόξυδο, μπορεί να προκαλέσουν βλάβη στο σμάλτο των δοντιών. Ως προφύλαξη, καλό είναι να αραιώνετε το μηλόξυδο. Ποτέ μην το καταναλώνετε σκέτο και συχνά. Επισκεφθείτε τον οδοντίατρό σας, αν ανησυχείτε για οτιδήποτε.