Pin It

Γιατί μαζεύεται το Λίπος;

Τα λιποκύτταρα είναι ζωντανά. Έχουν την τάση να συσσωρεύουν το λίπος και να το αποθηκεύουν στον πυρήνα τους. Αυτή η διαδικασία είναι φυσική και απαραίτητη. Αλήθεια, το ξέρατε ότι ορισμένα λίπη είναι απαραίτητα για την υγεία του οργανισμού μας; Τα λίπη έχουν σχέση με τις περισσότερες λειτουργίες του σώματός μας. Τα λιποκύτταρα "χτίζουν" το σώμα. 

Επειδή αυτά τα κύτταρα έχουν άμεση σχέση με το μεταβολισμό μας, πρέπει να αποθηκεύουν θρεπτικά συστατικά για να ζούμε. Αυτό είναι το φυσιολογικό κομμάτι των λιποκυττάρων.

Αν όμως τα κύτταρα αυτά συγκεντρώσουν περισσότερο βάρος, διογκόνωνται. Κάπως έτσι, ξεκινά και η παχυσαρκία. Το συσσωρευμένο λίπος, αποθηκεύεται στο κέντρο του κυττάρου το οποίο οι επιστήμονες αποκαλούν κυτταρόπλασμα. Σε αυτό το σημείο, όλα τα ενεργά συστατικά του κυττάρου συγκεντρώνονται στην άκρη. Έτσι, ο πυρήνας του κυττάρου παύει να αποτελεί το κέντρο του και τη θέση του την καταλαμβάνει το κιτρινόχρωμο λίπος.

Αν λοιπόν στον οργανισμό μας υπάρχουν δισεκατομμύρια και τρισεκατομμύρια λιποκύτταρα, η διόγκωσή τους σημαίνει αυτόματα επίμονη παχυσαρκία.

Πώς θα αυξήσετε το μεταβολισμό σας

Με το να τρώμε τις κατάλληλες τροφές, ενεργοποιούμε το βιολογικό μας σύστημα. Τονώνουμε το ...νωθρό μεταβολισμό μας!

Το σώμα μας είναι μια μηχανή που χρειάζεται καύσιμα για να λειτουργήσει. 

Το λίπος που είναι συσσωρευμένο στα λιποκύτταρα, πρέπει να "καεί" από τη διαδικασία αυτή που ονομάζεται μεταβολισμός

Για να ξεκινήσει αυτή η διαδικασία, πρέπει να αυξήσουμε τις σωματικές δραστηριότητές μας και να διαλέξουμε τις κατάλληλες τροφές που θα λιώσουν τα λίπη.

Πρώτα από όλα, θα αλλάξουμε μερικές συνήθειες στη διατροφή μας. Αυτό θα γίνει η υποδομή για την υποχώρηση του λίπους από τα κύτταρα.

Πάμε να δούμε όμως ποιες είναι αυτές οι δυναμικές τροφές που λιώνουν τα λίπη.

Εσπεριδοειδή


Τα πορτοκάλια, τα γκρέιπ-φρουτ, τα μανταρίνια και τα λεμόνια, είναι εσπεριδοειδή. Παρόμοιες ιδιότητες να καίνε τα λίπη έχουν οι φράουλες και τα κεράσια.


Τα φρούτα αυτά, περιέχουν μεγάλες ποσότητες βιταμίνης C. Το συστατικό αυτό που λέγεται αλλιώς και "Ασκορβικό Οξύ" έχει την ικανότητα να λιώνει τα λίπη.

Πώς επιδρά: Η βιταμίνη C δεν μπαίνει στο σύστημα του μεταβολισμού και καταστρέφει αμέσως το λίπος από τα κύτταρα. Περιορίζει το λίπος ρευστοποιώντας το και το λιώνει αργά. Με τον τρόπο αυτό το αποβάλλει από τον οργανισμό. Η Βιταμίνη C, επιδρά επίσης στην χοληστερίνη που έχει μαζευτεί στις αρτηρίες. Ρυθμίζει την ποσότητα της χοληστερόλης στον οργανισμό και αποτρέπει την υπερφόρτωση των κυττάρων. 

Συμβουλή: Να τρώτε φρέσκα εσπεριδοειδή κάθε μέρα. Συνοδέψτε τα γεύματά σας ή "πιείτε" τα ανάμεσα στα γεύματα ως ποτό. Αν θέλετε να φάτε κάτι το απόγευμα, προτιμήστε ένα πορτοκάλι. Πιείτε λεμονάδες και πορτοκαλάδες. Έτσι, θα βοηθήσετε τη σωστή λειτουργία του οργανισμού. 

Σόγια

Η σόγια περιέχει λεκιθίνη η οποία διαλύει τα λίπη.

Κατά τη διάρκεια της καύσεως μετά την κατανάλωση σόγιας, η λεκιθίνη αποκτά προστατευτικές ιδιότητες. Φροντίζει τα κύτταρά μας να μη μαζεύουν λίπος! 

Η λεκιθίνη μπορεί να θεωρηθεί ως φράγμα κατά του λίπους. 

Φροντίζει να διαλυθούν τα συσσωρευμένα λίπη. Αυτή η ουσία ελευθερώνει ένα άλλο συστατικό, που δρα ως μηχανισμός άμυνας για τα λιποκύτταρα. Λέγεται λεκιθίνη χοληστερόλη ακυλτρανσφεράση και είναι γνωστή με τα αρχικά LCAT. Η ουσία αυτή διαλύει τα συσσωρευμένα λίπη. Τα κύτταρα αδυνατίζουν, άρα και το σώμα μας.

Συμβουλή
: Να τρώτε ένα μπωλ σόγια, τρεις φορές την εβδομάδα. Θα ενεργήσει θαυματουργικά. 

Θα ανακαλύψετε ότι η σόγια είναι ένας τρόπος να αδυνατίσετε και να μείνετε αδύνατοι για πάντα.

Συνταγές με σόγια και γάλα σόγιας:

- Νηστίσιμο Ρυζόγαλο με γάλα σόγιας
- Αφράτα ρολάκια πίτσας με κιμά σόγιας

Μήλα, Μούρα, Φρούτα

Τα μήλα περιέχουν πηκτίνη και είναι ιδανική τροφή. Η πηκτίνη βρίσκεται επίσης στα μούρα και σε πολλά φρούτα. Είναι ένας φυσικός εχθρός του λίπους. Η μεγαλύτερη ποσότητα πηκτίνης βρίσκεται στα φλούδια των περισσότερων φρούτων, κυρίως στα μήλα και στα μούρα. 

Πώς επιδρά
: Η πηκτίνη, περιορίζει την ποσότητα του λίπους που μπορούν να απορροφήσουν τα λιποκύτταρα. Ελέγχεται με αυτόν τον τρόπο η συσσώρευση του λίπους στο σώμα μας. Η πηκτίνη μέσα στον οργανισμό απορροφά νερό, και με αυτό βομβαρδίζει τα κύτταρα και τα ελευθερώνει από το επίμονο λίπος. 

Η ισχύς της πηκτίνης αυξάνεται όταν το φρούτο γίνεται χυμός! Χωνεύεται ευκολότερα και η πηκτίνη δρα γρηγορότερα.

Συμβουλή: Να τρώτε πολλά μήλα ή να πίνετε χυμό μήλου και να τον φτιάχνετε μόνοι σας, σπιτικό. Επειδή η περισσότερη πηκτίνη βρίσκεται στα φλούδια, καθαρίστε μήλα και φάτε τα φλούδια. Μόλις αρχίσει η πηκτίνη να δρα στον οργανισμό σας, θα δείτε μεγάλη διαφορά στη ζυγαριά. Τρώτε συστηματικά και άλλα φρούτα εκτός από μήλα, όπως μούρα. Έτσι, θα καταπολεμήσετε σίγουρα το λίπος.

Η μαρμελάδα μήλου, είναι φουλ στην πηκτίνη. Αγοράστε την ή φτιάξτε την μόνοι σας στο σπίτι.

Σχετικές Συνταγές:

- Μίνι στρούντελ με μήλο, κανέλα, αμύγδαλο και σπιτικό φύλλο

Διαβάστε επίσης: Ανακαλύψτε πόσο καλό κάνουν τα μήλα στην υγεία μας.

Σκόρδο

Το τέταρτο είδος τροφίμου που διαλύει το λίπος, είναι το σκόρδο σε μορφή λαδιού.

Όταν χρησιμοποιείτε λάδι σκόρδου στο dressing της σαλάτας, τα κύτταρά σας δεν θα συσσωρεύσουν λίπος. 

Το σκόρδο σε πολτοποιημένη μορφή, δρα σαν προστατευτική ουσία για τα κύτταρα. Μειώνει το λίπος, τα κύτταρα καθαρίζουν από το περιττό λίπος και έτσι, αδυνατίζετε.

Έρευνες έχουν δείξει ότι το σκόρδο έχει αντιβιοτικές ιδιότητες. Σκοτώνει τα βακτηρίδια που προκαλούν μολύνσεις στον οργανισμό μας. 

Συμβουλή: Χρησιμοποιήστε λάδι σκόρδου σε όλες τις σαλάτες ωμών λαχανικών.

Συμπέρασμα

Τα τέσσερα είδη διατροφής που αναλύσαμε, έχουν την ιδιότητα να διαλύουν τα λίπη στα κύτταρα. Καλό είναι λοιπόν, να τα εντάξουμε στη διατροφή μας συστηματικά. Θα χάσουμε βάρος, εφόσον τα λίπη που έχουν συσσωρευθεί στον οργανισμό μας θα λιώσουν.

Στο δεύτερο μέρος, Τροφές που λιώνουν το λίπος του σώματος - Μέρος Β', αναλύουμε τα φυσικά διουρητικά και πώς να τρώμε τις τροφές αυτές.